maanantai 25. kesäkuuta 2012

Piintynyt

Tapailen usein mielessäni vanhoja kappaleita ja päädynkin niitä useimmiten kuuntelemaan. Varsin uraauurtavalla tyylillä näppäilen muistiin kappaleen, joka on jo noin 15 vuotta vanha.

Kent - Om du var här


Nähdessäni ensimmäisen kerran tämän musiikkivideon muistan pitäneeni sitä hienolla tavalla pelottavana. Toisaalta olen voinut myös kokea videon vain pelottavana, mutta ehkä haluan uskoa olleeni katu-uskottavampi pieni ihminen. Hämmentäväksi ainakin videon olen kokenut, edelleenkin. Kaiken kaikkiaan videon karuus saa minut edelleen pitämään videosta. Ihana myös todeta, että kappale toimii myös yksinäänkin.

Ruotsin kielen taitoni ei ole huippuluokkaa ja monet kerrat olen suunnitellut harjoittavani ruotsin kieltä kuuntelemalla enemmän ruotsalaista musiikkia ja etenkin käymällä läpi kappaleiden sanoituksia. Ajatuksen tasolle tämä on tosiaan jäänyt.

Joudun myös toteamaan, etten edelleenkään omista yhtään Kentin levyä. Jollain tapaa minulla on vain aina jäänyt. Albumi Isola olisi varmasti kuitenkin se levy, jonka hankkisin ensimmäisenä (ja kyllä minä sen vielä nappaan ostokseksi joku kerta). Sen verran monet vuodet kappale Om du var här on ollut mukana elämässäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti