perjantai 27. joulukuuta 2013

millenium

Joululaulut tulivat ja menivät, ja näinhän minä yhden Yksin Kotona -leffankin! Mutta joulusta tuo riittäneekin ja seuraavaksi kuljemme vain eteenpäin ja vähän kyllä taaksepäinkin. Vaikka ensi vuonna maapallomme vanhenee jälleen vuodella, olen tämän illan flunssaisessa tilassani palannut vuosituhannen vaihteeseen. Olen koittanut löytää niitä tanssi-/klubihittejä, jotka elektrotaustoillaan toimivat edelleenkin. Aikaa ennen dubstep -ilmiötä.

Tällä kertaa ajatus lähti katsottuani ensimmäisen UMK -jakson, mistä pari kappaletta jäi jokseenkin mieleen. (Pieni tuomari sisälläni sai taas hieman murheissaan huokailla tämän vuoden ehdokkaista, mutta pidän kuitenkin toivoa yllä ja odotan parempia kuunteluja ja varsinaisten esitysten näkemistä.) Pari kiinnostavaa ehdokkaiden seasta siis jäi mieleen ja yksi niistä toi mieleeni juurikin sen tietynlaisen 1990-2000 -lukuisen rnb tyylisen klubimusiikin. Ja siis en minä missään klubeissa itse pyörinyt matalan ikäni takia, mutta niissä oli se tietty vivahde musiikissa, mikä sopi sellaiseen fiilistelyyn ja tanssimiseen. Ja musiikkivideoilla oli sellainen tummahko yleisilme. Eikö?

Nyt kun olen vielä etsintävaiheessa edellä esittämäni ajatukseni kanssa, on seuraava musiikkivideo aika kaukana varsinaisesta tummahkosta yleisilmeestä. Tässä kuitenkin mielestäni näkyy oma osansa vuosituhannen vaihteen musiikkityylistä. Siinä oli jotain tiettyä, vai kuvittelenko vain.

Sophie Ellis-Bextor - Murder On The Dancefloor (yksi kiehtovimmista ja mieleenpainuvista musiikkivideoista aikain). Tämän myötä, unia nallekarhun kuvia!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti